Prowadzenie odpowiedniej księgowości w specjalistycznym programie komputerowym przeznaczonym do obsługi nieruchomości i zapewniającym bieżąca ewidencję i kontrolę finansów a w szczególności określenie:
- wielkości przychodów w postaci wpłat właścicieli lokali na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną z wyodrębnieniem poszczególnych składniki tych wpłat
- wielkości pozostałych przychodów
- wielkości kosztów zarządu nieruchomością wspólną z wyodrębnieniem poszczególnych składników tych kosztów
- stanu rozrachunków
- stanu środków pieniężnych na rachunkach bankowych oraz przychodów i rozchodów
- stanu środków funduszu remontowego
- Sporządzanie sprawozdań finansowych Wspólnoty w terminach określonych ustawą o własności lokali wraz z zawiadomieniem właścicieli lokali o terminach zebrań sprawozdawczych.
Przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego i korekt tego planu, w tym przychodów i wydatków z funduszu eksploatacyjnego i remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej.
Przygotowanie rozliczeń planu gospodarczego.
Rozliczanie oraz windykacja zobowiązań poszczególnych właścicieli lokali.
- Dział Techniczny
Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przepisami prawa budowlanego.
Zlecanie przeprowadzania kontroli technicznych oraz okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
Zlecanie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywanie napraw budynku , pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, podgrzania ciepłej wody, domofonu i innych urządzeń należących do nieruchomości wspólnej.
Bieżący nadzór nad kontrahentami świadczącymi usługi w zakresie konserwacji, bieżących napraw, zabezpieczenia awarii, przeglądów technicznych oraz kontrola prawidłowości realizacji usługi wraz z dokonaniem odbioru wykonania prac w tym zakresie
Pomoc w wyborze wykonawców i usługodawców, przygotowanie projektów umów i zleceń, negocjowanie warunków wykonania prac związanych z bieżącą obsługą nieruchomości oraz pracami inwestycyjnymi
Wskazanie niezbędnych działań w zakresie prac remontowych i inwestycyjnych
Egzekwowanie od wykonawcy usunięcia wad budowlanych i usterek w okresie gwarancji i rękojmi.
W przypadku zaistnienia awarii spowodowanie przyjazdu odpowiednich ekip serwisowych, niezwłoczne zabezpieczenie budynku i podjęcie działań w celu zminimalizowania ewentualnych zniszczeń.
- Obsługa w zakresie przepisów prawnych
Reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej lub samorządowej.
Reprezentowanie Wspólnoty przed osobami prawnymi i fizycznymi, urzędami, sadami i innymi podmiotami w sprawach cywilnych, administracyjnych i gospodarczych.
Opracowanie projektów uchwał Wspólnoty.
Opracowanie projektów umów.
Doradztwo w zakresie przepisów ustawy o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994 roku z wyjątkiem opinii prawnych zawodowych prawników.
Obsługa prawna współpracującej z nasza firma kancelarii prawniczej.
- Przejęcie nieruchomości w zarządzanie
Organizacja planu przejęcia nieruchomości ( przygotowanie projektów pism, powiadomienie stron itp.).
Przejęcie od dewelopera, poprzedniego zarządcy lub Zarządu Wspólnoty dokumentacji administracyjnej, finansowej i technicznej nieruchomości.
Uczestnictwo wraz z Zarządem Wspólnoty w komisji przejęcia dokumentacji technicznej, eksploatacyjnej, i finansowej nieruchomości oraz sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości.
Uzyskanie dla Wspólnoty numeru Regon i NIP
- Obsługa administracyjno - eksploatacyjna
Prowadzenie sekretariatu Wspólnoty ( przyjmowanie, ewidencja, przygotowanie i wysyłka korespondencji)
Prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali wraz z weryfikacją stanu prawnego
Bieżąca obsługa informacyjna właścicieli lokali w sprawach dotyczących nieruchomości oraz wydawanie poświadczeń w stosunku do właścicieli lokali – dotyczących dodatków mieszkaniowych , pomocy społecznej lub innego zakresu informacji
Zawiadamianie członków Wspólnoty o składnikach i wysokości opłat miesięcznych w formie zawiadomień z uwzględnieniem przepisów ustawy o własności lokali, uchwał Wspólnoty, cen świadczeń i usług wynikających z zawartych umów z ich dostawcami
Zawieranie umów w imieniu Wspólnoty dotyczących :
- dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody i odprowadzenia ścieków oraz wywozu nieczystości
- utrzymania w należytej czystości i porządku pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali, terenu nieruchomości, chodnika przed nieruchomością i innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź postanowień ustawy, usług kominiarskich i innych usług związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej,
- rachunku bankowego Wspólnoty
- ubezpieczenia budynków położonych na nieruchomości wspólnej
- deratyzacji i dezynfekcji
- bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywanie napraw budynku i pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, podgrzania ciepłej wody, domofonu i innych urządzeń należących do nieruchomości wspólnej
Kontrola prawidłowości wykonania zawartych umów
Zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty wraz z przygotowaniem projektów uchwał
Opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba ,ze są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli lokali
Pobieranie należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości
Wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej o ile na ten cel były wykorzystywane
.Zapytaj o cenę
Jeśli zainteresowała Cię nasza oferta, skontaktuj się z nami, a przedstawiciel firmy odwiedzi Cię,
by omówić niezbędne szczegóły. Jeżeli preferujesz drogę mailową, wypełnij i prześlij formularz, zaś my odeślemy Ci naszą ofertę.